Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

volwassen

  • wilma

    23 jaar geleden is onze zoon te vroeg geboren,

    mijn zus kreeg ook een te vroeg geboren zoon,

    beide hebben een verstoorde relatie met hun moeder en de andere kinderen uit het gezin niet. Wie kent dit probleem ?

  • an

    Hoi Wilma.

    Mijn dochtertje van 8 jaar is ook tevroeg geboren en vanaf het prille begin zijn er al problemen met haar. Ze was een huilbaby en was heel erg gestresst. Rond haar 1e verjaardag deed ze alles wat niet mocht, zette zich vooral tegen mij af en dat is zo gebleven. Rond haar 5 zag ik het niet meer zitten met haar en ben naar de huisarts gegaan omdat ik zeker wist dat ze een gedragsstoornis zou hebben. Na doorsturing naar het ggz en vele onderzoeken bleek dat ze een hechtings stoornis heeft. Ze heeft zich als baby nooit goed aan mij kunnen hechten door stress in de zwangerschap en couveuse tijd. Heel erg dat het zo is gelopen want mijn oudste zoon is ook tevroeg geboren en met hem heb ik geen problemen. Ik had omdat hij de 1e was ook alle tijd om de hele dag naast de couveuse te zitten. Momenteel gaat het vrij goed met mijn dochter. Ik heb handvaten gekregen om met haar om te kunnen gaan. Het valt echter niet altijd mee.

    Probeer maar eens via google naar hechtingsstoornis te zoeken. Er zijn heel veel artikelen. Misschien wel herkenbaar.

    Mocht je nog vragen hebben dan zie ik het wel.

    Groetjes An