Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

te vroeg geboren rond 1967

  • Tineke

    Ik zoek mensen die net als ik te vroeg geboren zijn, zo rond 1967.

    Ik woog bij de geboorte 880 gram. Ben geboren in Drachten en daarna naar Groningen gebracht.

    Ook nog in Haren gelegen en uiteindelijk thuisgekomen op 12 februari 1968.

    Toen mochten mijn ouders mij ook pas voor het eerst in hun armen houden, tot die tijd was dat gewoon verboden.

    Ben benieuwd of er nog meer “lotgenoten”zijn, we zijn toch in zekere zin wel uniek dat we het hebben gered in die tijd, als je ziet wat er nu allemaal mogelijk is…

    In middels ben ik 41, getrouwd en moeder van 3 kinderen, die allemaal rond de verwachte datum zijn geboren.

  • Kim

    Hallo Tineke,

    Ookal ben ik niet rond 1967 geboren, toch wilde ik reageren op je oproepje! Ik ben in februari 1982 na 26 weken geboren. Woog toen net iets meer dan 'n kilo. Heb 3 maanden in de couveuse gelegen en mocht uiteindelijk ergens in juni (weet de exacte datum niet) naar huis. Mijn broer is in 1984 na ca. 7 maanden geboren. Hij mocht geloof ik na een paar weken al naar huis, groeide beter dan ik had gedaan.

    We zijn allebei ons hele leven al kerngezond (op een griepje hier en daar na) en levende voorbeelden dat niet alle couveusekindjes een zwakke gezondheid en/of (geestelijke) afwijkingen hoeven te hebben!

    Ben zelf ook wel benieuwd of er nog meer mensen rondlopen die ‘ongeschonden’ uit de couveuse-strijd zijn gekomen, ik hou het hier wel in de gaten!

    Groeten, Kim